fredag 26. mars 2010

Corsica/Nice

Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan jeg hadde det i Corsica og Nice, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Her er i allefall en kortverson av hvordan jeg hadde det ^^

Da jeg kom til vertsfamilien min hadde jeg ikke sovet på 41 timer og var helt utslitt, men siden vertseleven min spurte meg om jeg ville bli med ut og møte noen av vennene hans ble jeg likevel med. Han sa at det ville bare ta fem minutter, men jeg skjønte fort at deres syn på tid er litt anderledes enn min/vår, fem minutter ville altså si én til to timer. Slik var det også når vi kom på skolen der og skulle ha pause, de sa ti minutter, men det ble nesten én time :P Men anyways, jeg kom til en familie som stort sett ikke kunne engelsk. De kunne like mye engelsk som jeg kunne fransk, derfor gikk samtalene ganske sakte og det ble brukt mye kroppsspråk. Da vi var i Corsica var vi litt på skolen og fulgte timene til vertselven, gikk på den lengste fjellturen noen sinne, satt på bar og café, var på museum, og var mye ute på byen :) jeg kommer til å savne det å sitte på bar og ta en øl mitt på dagen eller sitte timesvis ved matbordet eller på resturant å spise. Her spiser vi et måltide og er ferdig, mens der spiser de først litt brød, så middag, da litt ost og vin og til slutt dessert. Jeg storkoste meg og det gjorde meg ingenting at vi ikke dro til Paris. I tillegg til at jeg ble litt kjent med noen av de franske, ble jeg også bedre kjent med noen av de norske.

Ingen kommentarer: